نشریه صنایع شیمیایی ,رنگ و پلیمر

کاربر گرامی خوش آمدید

سایت در حال به روز رسانی می باشد

برای اطلاع از تخفیف ها، در خبرنامه عضو شوید

User Rating: 0 / 5

خدمات صنایع شیمیایی- آشنایی با نکات مهم حمل و نقل مواد شیمیایی ، بخش دوم

مجله الکترونیکی صنایع شیمیایی ، رنگ و پلیمر با هدف پرداختن به موضوعات و صنایع مرتبط با علم شیمی در موضوعات صنایع شمیایی ، معرفی شرکت های شیمیایی  و ارائه مطالب و اخبار صنایع شیمی راه اندازی شده است .

صنایع شیمیایی می تواند نقش بزرگی و مهمی در تولید زمینه های لازم برای پیشرفت های بسیار بزرگ داشته باشد و به علت گستردگی آن می تواند یکی از منابع مهم اشتغال در کشور باشد:

بسته بندی کردن سازمان ملل

  خدمات صنایع شیمیایی- آشنایی با نکات مهم حمل و نقل مواد شیمیایی ، بخش دوم

نوع بسته‌بندی استاندارد (I,II,III) براي هر ماده بيان شده است. در صورتيكه بيش از يك گروه بسته‌بندی برای يك ماده بيان شود بسته‌بندی بايد بر نوع معياربندی خطرات مشخص گردد. يعنی بسته‌بندی بايد بكار رود كه برای درجه بالای خطر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در الزامات تخصصی بسته‌بندی برای هر كلاس، سه گروه بسته‌بندی، بسته به اندازه خطری كه ماده مورد حمل از خود نشان میدهد، پيش‌بينی می كنند:
گروه‌ بسته‌بندی I : براي مواد گروه (a)، بسیار خطرناك
گروه بسته‌بندی II : برای مواد گروه (b)، با خطر متوسط
گروه بسته‌بندیIII : برای مواد گروه (c)، با خطر بسیار كم
اکثرا در علامتگذاری بعد از شماره بسته‌بندی حرفی می آيد كه مبين گروه موادی است كه مدل ساختمان موجود برايشان مجاز است يعنی:
X- برای ظروف مورد استفاده برای مواد مربوط به گروههای بسته‌بندی I,II,III
Y- برای ظروف مورد استفاده برای مواد مربوط به گروههای بسته‌بندی II,III
Z- برای ظروف مورد استفاده برای موار مربوط به گروههای بسته‌بندی III
رراه، گونه، نوع و كد بسته‌بندی: اين ستون مشخص كننده مدل و جنس ظروفی است كه كالاهای پر خطر بايستی در آن‌ها بسته‌بندی شوند كه از تعدادی پرامتر عددی و حرفی تشكيل شده است كه توضيحات آن در ادامه می آيد. به طور مثال بسته‌بندی با مشخصه 1H3 به مفهوم اين است كه اين كالای در گالن،‌ از جنس پليمر با كفی فوقانی ثابت بسته‌بندی شده است.
مدل حمل واگنها و كانتينرهای مجاز:‌ اين ستون بيانگر نحوه حمل و نوع وسيله‌ای است كه برای حمل و نقل هر يك از كالاهای خطرناك مورد نظر مجاز شمرده شده است.
ممنوعيت بارگيری مشترك: اين ستون مشخص مينمايد كه كالای پرخطر از اين كلاس با كالاهای  پر خطر كدام يك از كلاسها نبايد مشترك بارگيری گردد. به طور مثال گوگرد با كد UN= 1350 كه دارای كلاس خطر 1-4 میباشد را نبايد با بسته‌های بار حاوی مواد و محصولات دارای علائم خطر شماره 1،‌ 4-1، 5-1، 6-1 به صورت مشترك بارگيری كرد.
عبارات اضافه:‌ منظور از عبارات اضافه خواصی است كه ماده علاوه بر خواص مربوط به كلاس خود، دارای آن خواص نيز هست. (اين ستون فقط در جدولی كه بر نوع كد UN تنظيم گرديده تكميل شده است.)
شماره كارت احتياطی: كارت احتياطی و به عبارت ديگر فرم كارت احتياطی برگه‌ای است كه در بر گيرنده مشخصات فيزيكی و شيميايی ماده و روش استفاده درست از آن،‌ اقدامات احتياطی در زمان حين حمل و نقل و انباركردن مواد، روش اطفاء حريق، استفاده کردن از تجهيزات ايمنی، اطلاعات بهداشتی، پيشگيری و كمكهای اوليه بعد از اتفاق سانحه میباشد.

وب سایت مجله الکترونیکی شیمی با هدف ارتقا سطح دانش صنعت شیمی و آشنایی بشر با صنایع شیمیایی و شرکت های صنایع شیمیایی راه اندازی شده است برای آشنایی با این شرکت ها و خدمات صنایع شیمیایی می توانید به بخش آگهی سر بزنید:

آگهی ها

موضوع دسته بندی صنایع شیمیایی کشور یکی از موضوعات بحث بر انگیز در دهه گذشته بوده است.

نوع جنس صنایع شیمیایی در  شرکت های صنایع شیمیایی چگونه است؟

براي تعيين کردن نوع جنس ظرف از حروف بزرگ استفاده میشود
كدبندی انواع ساختار ظروف
به منظور تعيين مشخصات ظروف كالاهای خطرناك كدبندی با استفاده از مشخصات ظرف و نوع آن بشرح زير انجام می شود:
-‌ عدد اول نشاندهنده نوع ظرف است مانند:‌ استوانه، گالن و ...
-‌ يك يا چند حرف بزرگ لاتين نشانگر جنس است مانند:‌ فولادی: آلومينيومی و ...
(اگر دو حرف لاتين پشت سرهم باشند اولی مربوط به ظرف داخلی و دومی مربوط به ظرف خارجی است.) به عنوان مثال: 1H3 يعنی مدل بسته‌بندی: گالن، جنس بسته‌بندی:‌ پليمر، كاتگوری: كفی فوقانی ثابت
12B: يعنی بسته‌بندی:‌استوانه‌، جنس بسته‌بندی: آلومينيوم، كاتگوری، كفی فوقانی بازشو.
در صورتی كه مخازن با مواد پرخطرپر شده باشند بايد مقداری فضای خالی در بالای مخزن برای اثر انبساط مايع در نظر گرفت تا در اثر حرارت در طول حمل و نقل باعث خروج مايع يا تغيير شكل مخزن نشود.

در صنایع شیمیایی ، شاهد تهیه و ساختن بسیاری فرآورده مورد مصرف جوامع انسانی هستیم در این مقاله سعی ما براین است به خدمات صنایع شیمیایی بپردازیم برای مشاهده ادامه مقاله در بخش بعدی با ما همراه باشید و برای مطالعه بخش قبلی میتوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید با سپاس از همراهی شما.

خدمات صنایع شیمیایی- آشنایی با نکات مهم حمل و نقل مواد شیمیایی بخش اول

 

 

 

 

500 کاراکتر باقیمانده است


امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اشتراک گذاری:
    

تعداد بازدید امروز 152 | تعداد بازدید دیروز 76 | تعداد بازدید هفته 566 | تعداد بازدید ماه 3616 | تعداد بازدید کل 199653

کلیه حقوق این سایت برای مالک سایت محفوظ است .طراحی سایت توسط آرمان وب

اتصال اینترنت وجود ندارد